maihotshop.com

There was an error in this gadget

My Instagram

Instagram

Saturday, 26 October 2013

Betapa Unik 'Hubungan' Itu

Allah nk bawak kita dekat dgn DIA bukan senang-macam macam tu je. 
Allah akan uji kita. 
Ujian yang bukan sikit-sikit. 
Kadang tu sampai jatuh sebab dah tak larat. 

Terlalu letih. 
Terlalu banyak air mata yang tumpah. 
Pedih jiwa tak terkata. 
Dia bawak kita jauh dari manusia. 
Rasa sangat yang memang kita sorang-sorang hadapi ujian ni. 

Allah...
Hanya mampu merintih memanggil DIA.
Tapi bila menangis mengadu pada Allah rasa itulah saat paling manis.
Padahal yang kita mengadu tu lah yg buat kita mcm ni.
Ada juga ketika rasa ujian nk surut tiba-tiba rasa rindu kena uji dgn Allah.

Pelik?
Tak,bukan pelik.
Unik sebenarnya.
Unik hubungan kita dengan Allah.



Alam semesta berbentuk tanduk / trompet. Hanya menunggu masa ditiup malaikat Israfil.

Walau apa situasi kita sedarlah wahai insan..
selagi kita hidup, selagi kita masih bernafas..
selagi itulah kita akan diuji dan terus diuji..
pujuklah dan katakanlah pada hati bahawasanya ..
ujian ini daripada Allah..
dan aku sebagai hambaNya..selayaknya untuk diujiNya..


Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; "Kami telah beriman, "sedangkan mereka tidak diuji?Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang yang dusta."
Surah Al-Ankabut ayat 2-3

Letakkanlah dunia itu di tanganmu, akhirat di hatimu dan kematian dipelupuk matamu..
Sungguh tanda-tanda kiamat yang dikhabarkan sememangnya telah lama berlaku. Menunggu masa...bumi yang semakin tua..Amalan kita? Allahu...bagaimanakah? Astaghfirullah..Ya Allah, berikan kami pengakhiran yang baik, sebagai seorang muslimin/muslimat yang bertakwa. Bimbinglah kami ke jalan yang Engkau redhai..aamiin..

No comments:

Post a Comment

Entry ini hanya sekadar perkongsian, pandangan. Take it or leave it. Don't judge a writing by its author.
Jom eratkan ukhuwwah...fillah abadan abada...('',)