maihotshop.com

There was an error in this gadget

My Instagram

Instagram

Saturday, 9 March 2013

EMAS & PERAK MEMANG SANGAT MENGUNTUNGKAN!!!...


Design baru bagi produk KELANTAN GOLDEN TRADE.
design baru
Kenapa Emas Dan Perak Menjadi Pilihan Sebagai Kekayaan Mutlak
Mukadimmah... Tahukah anda bahawa dengan menyimpan emas & perak itu sangat menguntungkan?....
EMAS & PERAK MEMANG SANGAT MENGUNTUNGKAN!!!...
DINAR NEW1
Bukan sahaja 1Malaysia tetapi 1Dunia pun tahu hal demikian! Tetapi apakah bentuk tindakan anda? Bagaimana? Macam mana? Kenapa? Dan MENGAPA kita perlu menyimpan emas? ILMU EMAS sangat penting untuk anda MENJADI SEORANG JUTAWAN EMAS!
Disini saya ingin berkongsi ILMU & PENGALAMAN TENTANG EMAS & PERAK dengan anda.
HARGA EMAS dari hari ke hari sentiasa naik tinggi (banyak) walaupun kadang-kadang sempat turun sedikit. Namun apakah anda masih ingat harga emas 1 gram pada tahun 1996 dan cuba anda bandingkan adakah harganya masih sama pada tahun ini? Jawapannya TENTU TIDAK sama. Sudah tentu harganya amat jauh berbeza. Berapakah kenaikannya? Kenapa dan bagaimana ia terjadi?
Menabung atau menyimpan adalah budaya masyarakat kita, namun untuk menyimpang emas dan perak masih sebahagian kecil sahaja masyarakat kita yang melaksanakannya dan menyedari rahsia kebaikan dan keistimewaannya. Keuntungan menabung emas dan perak adalah kerana harganya yang secara jangka panjang selalu naik tinggi, tidak seperti wang kertas/fiat (nilai paksaan) yang sentiasa dibayangi atau lebih tepat dipanggil dihantui oleh INFLASI yang amat mengerikan kerana ia adalah PEROMPAK DALAM SENYAP tanpa disedari oleh pemilik. Sekiranya kita MEMAHAMINYA kita tidak akan menyimpan wang di dalam bentuk wang kertas.
EMAS & PERAK AMAT MENAJUB BUKAN? Kerana NILAInya tidak di TELAN oleh INFLASI! HEBAT & AMAT ISTIMEWA! Kenapa ini berlaku? Kita boleh lihat melalui sejarah RASULULLAH pada 1400 tahun lalu, tentang dinar dan dirham yang ada sejak zaman Nabi Muhammad SAW. Harga seekor kambing gemuk adalah 1 Dinar (Emas) dengan 4.25gram 22 karat. Manakala harga seekor ayam dewasa adalah 1 Dirham (Perak) iaitu 2.97 gram. HARI INI iaitu selepas 1400 tahun lalu, harga seekor kambing gemuk masih sama iaitu 1 Dinar dan harga seekor ayam dewasa juga 1 Dirham. Jadi ini jelas menunjukan Emas & Perak tidak dapat ditelan oleh inflasi pun setelah beribu tahun berlalu.
Harga emas mengalami kenaikan rata-rata sekitar 25%-55% setahun, bahkan lebih. Tapi sebetulnya bukan harga emas yang naik, tetapi nilainya tetap saja sama, namun nilai wang kertas atau wang fiat yang terus turun dari sehari ke sehari jadi ini yang menampakkan seolah-olah emas yang naik. SAYA BERPENDAPAT SAHABAT PERLU TUKARKAN WANG KERTAS ANDA KEPADA WANG EMAS & PERAK, sebelum wang kertas anda tidak bernilai lagi. Tindakan pantas, hasil pun pantas.
Oleh karena KEHEBATAN EMAS & PERAK telah terbukti pada hari ini malah DIMULIAKAN OLEH ALLAH SWT didalam qalamNya, Jadi mulai dari sekarang mari kita kejutkan diri kita dari mimpi yang panjang dengan revolusi KEBANGKITAN DINAR & DIRHAM PADA UMAT TERPILIH DI ZAMAN INI..... Pelaburan Emas & Perak dijamin oleh Rasulullah, Jom jihad......
DINAR DAN DIRHAM MAMPU ATASI KRISIS EKONOMI
DINAR
foto: Dinar Kelantan
KUALA LUMPUR 2 April 2012 - Penggunaan dinar emas dan dirham perak diyakini mampu menjadi penyelesaian kepada krisis ekonomi yang melanda dunia sekarang.
Ketua Jabatan Kewangan Fakulti Ekonomi dan Sains Pengurusan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Prof. Dr. Ahamed Kameel Mydin Meera berkata, penggunaan wang kertas sebenarnya memudahkan serta menggalakkan spekulasi dan manipulasi mata wang kerana ia tidak memiliki nilai seperti dinar emas.
"Sebenarnya penggunaan dinar emas dan dirham perak dalam perniagaan bukan sesuatu yang baru kepada dunia kerana ia digunakan sejak zaman dahulu lagi.
dinar lama
"Ini kerana dinar emas dan dirham perak merupakan wang sebenar yang merangkumi prinsip keadilan, ekonomi dan kestabilan serta mapan. Ia bukan sahaja baik untuk negara Islam tetapi juga kepada semua negara lain," katanya.
- Utusan Online
GM KGT 
G1 G2
  G4
 G5 G6
 G7 G8
dirham gift

KEBAIKAN
  • Emas dan perak merupakan wang yang paling stabil pernah digunakan manusia.
  • Daripada awal tamadun Islam sehingga hari ini, nilai emas dan perak sangat stabil serta sangat menarik perhatian. Seekor ayam berharga 1 dirham ketika zaman Nabi Muhammad SAW, zaman perkembangan Islam negeri Arab serta zaman ketamadunan khalifah Islam; hari ini seekor ayam masih berharga 1 dirham dikebanyakan tempat diseluruh dunia apabila dibandingkan dengan nilai harga ayam runcit semasa.
  • Sekaligus, ini menunjukkan inflasi sifar dalam jangka masa 1400 tahun.
  • Ia membuktikan bahawa di dalam jangka masa panjang emas dan perak merupakan penyimpan nilai yang unggul. Kuasa beli emas dan perak masih dikekalkan. Inilah kelebihan emas dan perak. Selain itu, emas dan perak tidak boleh dicetak sesuka hati oleh kerajaan menyebabkan nilainya tidak mungkin jatuh seperti wang kertas.
  • Oleh yang demikian, menyimpan kekayaan di dalam bentuk emas adalah kaedah terbaik dan terunggul.
  • Nilai emas dan perak tidak perlu disandarkan kepada mana-mana kerajaan. Ianya bukanlah liabiliti mana-mana pihak.
  • Semua bentuk aset kertas, contohnya bonsaham termasuk deposit bank adalah merupakan 'janji untuk membayar hutang'. Nilainya tertakluk kepada andaian pelabur bahawa janji pembayaran akan dilakukan. Sejarah menunjukkan bahawa aset-aset kertas ini boleh gagal sepertimana yang berlaku kepada bon dan wang kertas peso Mexico.
  • Emas pula tidak tertakluk kepada mana-mana sistem kewangan dunia. Apa pun yang berlaku, emas tetap mengekalkan nilainya. Ini dapat dilihat daripada pengalaman manusia selama 5000 tahun di samping logam ini.
  • Tujuannya bagi mengurangkan penipuan dan manipulasi mata wang. Mata wang sedia ada seperti dolar Amerika, bath Thailand mahupun ringgit mudah dimanipulasi dan mudah disalahgunakan.
  • Dinar emas pernah digunakan sebagai piawai bagi mata wang dunia ribuan tahun lamanya.
  • Wang kertas dolar pada mulanya disandarkan kepada nilai emas. Tetapi kemudian sandaran emas ini tidak lagi digunakan.
  • Akibatnya wang kertas dan syiling asyik turun dan naik dan sukar untuk memantapkannya.
Oleh karena KEHEBATAN EMAS & PERAK telah terbukti pada hari ini malah DIMULIAKAN OLEH ALLAH SWT didalam qalamNya, Jadi mulai dari sekarang mari kita kejutkan diri kita dari mimpi yang panjang dengan revolusi KEBANGKITAN DINAR & DIRHAM PADA UMAT TERPILIH DI ZAMAN INI..... Pelaburan Emas & Perak dijamin oleh Rasulullah, Jom jihad......
Kesimpulannya...tunggu apa lagi,jom mula menyimpan sekarang...
Sahabat Berminat..???
Hubungi 017-9542043

No comments:

Post a Comment

Entry ini hanya sekadar perkongsian, pandangan. Take it or leave it. Don't judge a writing by its author.
Jom eratkan ukhuwwah...fillah abadan abada...('',)